fbpx

קורס UI/UX – עיצוב חווית משתמש

קורס UI/UX – עיצוב חווית משתמש

אודות הקורס

UX/UI – אפיון חווית משתמש ועיצוב ממשק הוא מהתחומים החמים ביותר בעולם התעסוקה, במגזר העסקי בכלל ובהייטק בפרט.
כדי להצליח ליצור אפליקציה, אתר או ממשק מורכב שיבלוט מעל המתחרים ובעיקר ישמש את הצרכן בצורה הטובה ביותר – אנחנו צריכים להבין את המשתמשים שלנו, לחשוב על הדרך הנוחה ביותר עבורם להשתמש במוצר שלנו, ולהתאים להם את המוצר תוך שמירה על האיזון העדין בין צרכיהם לצורכי העסק.

בקורס נלמד את העקרונות המנחים לעיצוב חווית משתמש בשילוב התנסות בתהליך האיפיון המלא (UX) ועקרונות בסיסיים של עיצוב ממשק (UI).

נתמקד באפליקציות מובייל תוך כדי הקניית כלים הרלוונטיים גם למוצרים בפלטפורמות אחרות, כולל היכרות ולמידה עם ממשק FIGMA.

נלמד לפתח ראייה ביקורתית ולבחון מוצרים לפי עקרונות חווית המשתמש ויסודות עיצוב ממשקים, תוך התייחסות לעקרונות הפסיכולוגיה הקוגניטיבית.

נכיר מתודולוגיות עבודה שונות וסוגי מחקר שונים, ונקבל כלים לבניית מוצר אינטואיטיבי וקל לשימוש.

נשמע הרצאות של מרצים אורחים מהתעשייה ונפתח את הראש לעולמות תוכן שונים.

בזמן הקורס נעבוד על פרויקט מתמשך, וכן גם תרגילי בית ופרויקטים אישיים של התלמידים, שיכינו את בוגרי הקורס בצורה המיטבית לעבודה בתחום.

קהל יעד ותנאי קבלה
מעצבים גרפיים ומעצבי מוצר המחפשים את השלב הבא בדרכם המקצועית, ומעוניינים ללמוד איך נבנה מוצר משלב הקונספט ועד השקה והתאמה לקהל היעד – תוך רכישת ידע, כלים ומיומנויות.
בעלי חוש טכני ועיצובי המעוניינים לרכוש במהירות מקצוע מבוקש.
דרושה אנגלית ברמת קריאה.

חובה להגיע עם מחשב אישי.

>> בירושלים – הקורס יתקיים בימי שני, בין השעות 17:30-21:00.
>> בחיפה – הקורס יתקיים בימי רביעי, בין השעות 17:30-21:00.
>> בתל אביב – הקורס יתקיים בימי ראשון, בין השעות 17:30-21:00.

לקריאה נוספת הורידו את הסילבוס

סילבוס הקורס
מטרת הקורס

אם בעבר בניית מוצר היתה סביב טכנולוגיה, היום היא סביב המשתמשים
והצרכים שלהם. לכן כדי ליצור אפליקציה שלא תעלם בשוק שופע – אנחנו
צריכים להבין את המשתמשים שלנו ולהתאים להם את המוצר תוך כדי
איזון עדין בין צרכיהם לצורכי העסק.
בקורס UI UX נלמד כיצד לאפיין מוצרים (בדגש על אפליקציות מובייל)
תוך כדי התנסות בתהליך האיפיון המלא (UX) ועקרונות בסיסיים של
עיצוב ממשק (UI).
הקורס יתמקד באפליקציות מובייל תוך כדי הקניית כלים הרלוונטיים
גם למוצרים בפלטפורמות אחרות, היכרות ולמידה עם ממשק .

נלמד לפתח ראייה ביקורתית ולבחון מוצרים לפי עקרונות חווית
המשתמש, פסיכולוגיה קוגניטיבית ויסודות עיצוב ממשקים.
נכיר מתודולוגיות עבודה שונות וסוגי מחקר שונים, ונקבל כלים לבניית
מוצר אינטואיטיבי ושמיש. נפתח את הראש לעולמות תוכן שונים ונשמע
הרצאות של מרצים אורחים מהתעשייה.

מטרת קורס UI UX
לחשוף את הסטודנטים לתהליכים ולמתודות השונות בפיתוח מוצרים
דיגיטליים ולהקנות כלים מעשיים שיאפשרו להם להשתלב כאנשי UX
במגוון מסגרות בתעשייה, או לשפר ולהרחיב את הידע למי שכבר מצוי
בעולמות אלו בתפקידים אחרים.

על המרצה

מייקל פבר, בוגר תואר שני בניהול עיצוב בבצלאל, ותואר ראשון בתקשורת
חזותית במכון הטכנולוגי חולון (HIT). מרצה באקדמיה ומסגרות שונות
כ- 10 שנים ומעצב רב-תחומי פעיל למעלה מ- 15 שנה המספק שירותים
לחברות מתחומים עסקיים שונים במשק ובהיי-טק. מנטור לסטרטאפים
בתכניות אקסלרציה שונות. בנוסף, פעיל כמעצב בסטודיו חברתי המסייע
לעמותות וגופים שונים בשיפור פני החברה בישראל. מאמין שמולטי –
דיסציפלינריות היא יתרון ושלעיצוב יש השפעה, כשאחריות גדולה בצידה.
בחיים האישיים, בן זוג לאישה מדהימה, אבא לשניים שהם מרכז עולמי,
ורוכב אופנוע מושבע.

נושאי הקורס

פיתוח ראייה ביקורתית לבחינת מוצרים, למידת כלים למחקר ואיפיון,
הכרות עם עקרונות עיצוב בסיסיים.

קהל יעד, דרישות ותנאי קבלה

קהל יעד
מעצבים המעוניינים לעשות את המעבר לעולם הדיגיטלי, מפתחים
המעוניינים להבין את המשתמשים שלהם

דרישות במהלך קורס UI UX
נוכחות של % 80 לפחות
ביצוע והגשה מלאה של פרויקט אמצע ופרויקט מסכם.

תנאי קבלה וידע קודם נדרש
אנגלית ברמת קריאה
מומלץ רקע בעיצוב ו/או הכרה והבנה של יסודות העיצוב
תנאי הכרחי לקורס – יש להגיע עם מחשב נייד אישי

תכנית מפגשים
תאריך #נושא פירוט השיעור
26.11מבוא לחוויית משתמשמהי חוויית משתמש ומה המקורות למושג?
מה החשיבות של חווית המשתמש בכל מוצר
שאנו יוצרים?
מהם העקרונות ליצירת חוויית משתמש
אופטימאלית?
2.22Figma 01הכרות קצרה עם המושג ״כלי פרוטוטייפינג״,
מה הכלים הנפוצים בשוק.
התקנה של Figmaויצירת משתמש, הכרות
עם סביבות העבודה השונות בתוכנה, יצי־
רת פריימים ודפים, יצירת אובייקטים ועריכה
שלהם, עבודה עם טקסט, תמונות ואפקטים
9.23Figma 02Components, Constrains, Layout Grid,
Auto Layout, Prototyping basics
16.24Figma 03– Sharing הכנת קבצי העבודה שלנו לשיתוף
עם הלקוח, עם המפתח ועם כלל בעלי העניין
המעורבים בפרויקט
Figma שלWhiteboard – – כלי הFigJam
לבריינסטורמינג ויצירת תרשימי זרימה
23.25גשטלט ותהליכים קוגניטיבייםהכרת עקרונות הגשטלט, כיצד מיושמים ומש־
פיעים על הכוונת המשתמש בסביבה הדיגיטלית
פסיכולוגיה קוגניטיבית, כיצד מתקבלות הח־
לטות והבנת האינטראקציה בין אדם לסביבה
הדיגיטלית ומערכות מ
2.36ארכיטקטורת מידעמהם המודלים ליצירת ארכיטקטורת מידע, כיצד
יוצרים מערכי ניווט שיאפשרו התמצאות וביצוע
פעולות בקלות ובמהירות.
מהם סוגי הפקדים השונים המשמשים לבניית
ממשק דיגיטלי
הכרת מתודולוגיית Atomic Designבבניית
ממשק משתמש
Style guide ומה זהDesign system מה זה
ומה חשיבותם
9.37+ e-Commerece הצגת תרגיל 01מה ההבדלים בין חווית קנייה אונליין לחוויית
הקנייה המסורתית וכיצד מייצרים חוויית קניה
טובה בפלטפורמות השונות (דסקטופ, מובייל,
טאבלט) נעמיק את ההבנה כיצד בונים
ארכיטקטורת אתר סחר, תיעדוף ובניית עץ
היררכיה
23.38חשיבה עיצוביתמה הכוונה User centered designוכיצד
תהליך Design thinkingמשפיע על תהליך
אפיון עיצוב ופיתוח מוצר, ומהם מפות אמפתיה
ומסע לקוח
30.39מחקר מקדיםנבין את חשיבותו של המחקר המקדים ומה הוא
כולל בתהליך פיתוח המוצרים
נלמד את שיטות המחקר השונות ומתי משתמ־
שים בכל אחת מהם – כיצד עורכים שאלון וכיצד
מתכננים ראיון ומה שואלים כדי להגיע למיידע
אובייקטיבי ונחוץ לאפיון המוצר
6.410אפיון ( 01דגש על מובייל)מבוא למובייל- הכרת היכולות והטכנולוגיות של
מכשיר המובייל שמשפיעות על האופן בו אנו
משתמשים בו ומפתחים עבורו
מסך המגע, חוק ״האצבע השמנה״, מחוות, נו־
Anticipatory Design, Adjacent ,טיפיקציות
, מה ההבדלin Space Vs. Stacked in Time
בין ״פעולות״ ל״ניווט״
13.411אפיון 02מרעיון ל-( Wireframesבדגש על אפליקציות
מובייל)
פרסונות, סיפור משתמש, תרחיש שימוש,
מסמך דרישות ו- 6U
27.412אתיקה בעיצוב מוצר דיגיטלי +
טרנדים ומקורות השראה
נכיר בכוח שיש למאפייני ומעצבי מוצר דיגיטלי
ובאחריות המוטלת על כתפיהם
נלמד מהם Dark patternsונדון באפשרויות
העומדות בפתחנו כמעצבי חוויית משתמש
נכיר את הטרנדים העדכניים בתחום ואת מקו־
רות ההשראה והידע שכדאי לעקוב אחריהם גם
בפן הטכנולוגי וגם בפן העיצובי
11.513הגשת תרגיל + 01
הצגת תרגיל – 02פרויקט מסכם
הגשת תרגיל :01
נעבור על האפיון שהסטודנטים יצרו, ננתח ונדון
בפרויקטים + בחלק האחרון של השיעור יוצגו
שלבי ודרישות התרגיל המסכם
18.514עיצוב ממשקים 01עבודה עם גרידים ועמודות למוצרים דיגיטליים
עבודה עם טיפוגרפיה בסביבה דיגיטלית
25.515עיצוב ממשקים 02הבנה כיצד צבעים עובדים במסך, פסיכולוגיה
של צבע למסך, בניית פלטת צבעים ויישומה
Accessability design
1.616עיצוב רספונסיביבעולם מרובה מסכים – כיצד מתאימים את
העיצוב שלנו ומתכננים אותו שיתאים?
Fixed, Fluid, Adaptive, Native,
– Responsiveמה זה אומר? למה כל שיטה
משמשת ומה היתרונות וחסרונות של כל גישה
?Desktop First אוMobile First
8.617ביקורת ביניים לתרגיל פרויקט
מסכם
מעבר כיתתי על העבודות ומתן פידבק ״שימור
שיפור״
הצגת שלב אפיון פלואו מרכזי ונתיב משני
בוויירפריימס + עיצוב ראשוני של מסך ראשי
וסטייל גייד
15.618אנימציה ואינטראקציה בממשקיםנלמד כיצד תנועה, אנימציה ואינטרקציות
מתקדמות. משפיעות על חוויית המשתמש
ומדוע הן חלק חשוב ובלתי נפרד ממנה.
נלמד איך לעצב עם מחשבה מראש על אנימציה,
נתכנן את העיצוב בצורה יעילה עבור תהליכי
הנפשה ונעמוד על עקרונות יסוד ליצירת תנועה
22.619הכנה לעולם העבודהכיצד ניגשים לתהליך בניית תיק העבודות, מה
הוא אמור לשדר וכיצד יש להתאימו למעסיק
הפוטנציאלי. בשיעור נבחן מספר תיקי עבודות
בדגש על בניית סיפור, הדגשת חוזקות והבנה
של סוגים שונים של פלטפורמות הנגישות לנו
29.620הגשת פרויקט מסכםהגשות פרויקטי סיום בליווי אורחים מהתעשייה
בוגרים ממליצים

קורס מעולה ותמציתי, ליאת מרצה מדהימה, פותח דלת להמשך למידה והתמקצעות בתחום!

מיכל רוזן,
17.06.21
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

מועדים קרובים

חיפה
קורס UI/UX  – עיצוב חווית משתמש בחיפה פרטים נוספים
קורס UI/UX  – עיצוב חווית משתמש בחיפה תאריך
26.01.2022
קורס UI/UX  – עיצוב חווית משתמש בחיפה שם המנחה
מייקל פבר
קורס UI/UX  – עיצוב חווית משתמש בחיפה מיקום
סטודיו אנקורי חיפה
קורס UI/UX  – עיצוב חווית משתמש בחיפה שעות פעילות
17:30-21:00
ד'
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו