רישום למתקדמים

אודות הקורס

בקורס רישום למתקדמים נתמקד בציר שבין מציאות לדמיון, נעמיק את יכולות ההתבוננות, נפתח את יכולות ההפשטה, נלמד מה ערכה של קומפוזיציה ברישום ונחדד את היחסים שבין קו לכתם. הקורס יציע מגוון מתודות לעבודה במטרה לאפשר למשתתפים פיתוח שפה אישית ועצמאות בעבודה. הקורס יכלול תרגילים קבוצתיים, עבודה אישית וכן הרצאות העשרה קצרות.

הקורס מיועד ליוצרות ויוצרים אשר כבר יש להם.ן היכרות עם עולם הרישום וצברו ניסיון בסיסי ברישום מהתבוננות.

 

נושאים הנלמדים בקורס:

קומפוזיציה, דמיון ומציאות, מודל עירום ופיתוח שפה אישית ברישום.

ידע קודם נדרש:

היכרות בסיסית עם רישום מהתבוננות, עבודה עם מנעד טונאלי בעפרונות ופחם.

עלות הקורס כוללת ציוד אישי וחומרים.

תל אביב יתקיים בימי שני בין השעות 17:30-21:00 סטודיו אנקורי, עזה 13, יפו.

 

*** הקורס מוכר כ-50 שעות אמנות למבקשים להתקבל לתואר שני בתרפיה באמנות.

 

דימוי: מתן גולן. J9_the print_low res.

סילבוס הקורס
מטרת הקורס

בקורס רישום למתקדמים נתמקד בציר שבין מציאות לדמיון, נעמיק את יכולות ההתבוננות, נפתח את יכולות ההפשטה, נלמד מה ערכה של קומפוזיציה ברישום ונחדד את היחסים שבין קו לכתם. הקורס יציע מגוון מתודות לעבודה במטרה לאפשר למשתתפים פיתוח שפה אישית ועצמאות בעבודה. הקורס יכלול תרגילים קבוצתיים, עבודה אישית וכן הרצאות העשרה קצרות.

הקורס מיועד ליוצרות ויוצרים אשר כבר יש להם.ן היכרות עם עולם הרישום וצברו ניסיון בסיסי ברישום מהתבוננות.

על המרצה

מתן גולן (1985) אמן ומורה, חי ועובד בתל אביב. בוגר תואר ראשון במחלקה לאמנות, בצלאל ותואר שני במכון לאמנות שיקגו.

גולן הינו אמן רב תחומי המשלב רישום, הדפס ופיסול. מיצביו עוסקים בהקשרים שבין אובייקט וגוף ובמקומות שהם הדימוי והאובייקט זולגים זה אל זה. בעבודותיו, מרבה להשתמש בדימוי כחלק מפסל. האלמנטים ההיברידיים הללו מקבלים משקל, תנועה ונוכחות פיזית, כאילו היו מופיעים על במה. האובייקט הפרפורמטיבי משליך את פעלתנותו וכן את הסטטיות שלו על הצופה. דבר הופך גוף וגוף הופך דבר. עבודותיו מוצגות במוזיאונים וגלריות בארץ ובעולם וזיכו אותו בפרסים וקרנות שונות.

נושאי הקורס

קומפוזיציה, דמיון ומציאות ופיתוח שפה אישית ברישום.

קהל יעד, דרישות ותנאי קבלה

קהל יעד

יוצרים ויוצרות עם ניסיון ברישום.

תנאי קבלה וידע קודם נדרש:

היכרות בסיסית עם רישום מהתבוננות, עבודה עם מנעד טונאלי בעפרונות ופחם.

 

 

תכנית מפגשים
מפגשתאריךנושא המפגש
103.03.25שני השיעורים הראשונים יעסקו ברישום מהתבוננות ובהם יונחו היסודות להמשך הקורס- חידוד דרכי התבוננות, קו וכתם. בשיעור זה נתנסה ברישום טבע דומם, תוך דגש על פיתוח סקאלה טונאלית רחבה.
210.03.25שני השיעורים הראשונים יעסקו ברישום מהתבוננות ובהם יונחו היסודות להמשך הקורס- חידוד דרכי התבוננות, קו וכתם. בשיעור זה נתנסה ברישום מודל עירום, ונעמיק באנטומיה ורישום של גוף האדם.
317.03.25קומפוזיציה היא מרכיב מרכזי ביצירת אמנות. בשיעור נכיר מושג זה לעומק ונלמד כיצד להשתמש בו בעבודתנו.
424.03.25רישום על מצע אלטנרטיבי. נתנסה ברישום שאינו על נייר לבן מלבני סטנדרטי ונבחן כיצד שינוי הפורמט משפיע על עבודת הרישום.
531.03.25 מציאות מול דימיון. נתנסה ברישום בו נשבור את חוקי הפרופורציה והפרספקטיבה לכדי אובייקטים ודמויות מעוותות, מתוחות מקופלות או מכווצות. נתנתק מכבלי המציאות וניתן לדימיון דרור.
607.04.25הפשטה וג'סטה ברישום. נכיר את משמעות המונח ג'סטה וכיצד נשתמש בו בעבודתנו. בשיעור נבחן שאלות אודות מהי מהות של צורה? כיצד לוכדים מהות זו ברישום?
14.04.25לא יתקיים מפגש- פסח
721.04.25מופשט ופיגורטיבי במרחב הרישומי. נכיר אמנים.יות שעסקו במתח שבין שני אלה נתנסה ביצירת עבודה המחברת בין רישום עם זיקה למציאות ולצד מרחב מופשט.
828.04.25קולאז' רישומי. פעולת הקולז' דוגמת ממגוון מקורות ומאחדת אותם יחד באופן המאפשר שחרור, משחקיות ודימיון שאינו כבול לחוקי המציאות. בשיעור זה נתנסה ברישום המאמץ את ההגיון הקולאז'יסטי, אך משתמש בכלי רישום במקום גזירה והדבקה.
905.05.25רישום ותנועה. סטופ-מושן הינה טכניקה ליצירת אנימציה. בשיעור זה נתנסה ביצירת אנימציה פשוטה על ידי שימוש בפחם ונכיר אמנים שעבדו בטכניקה דומה
1012.05.25יורדים מהקיר. מה קורה כאשר רישום יוצא מהמרחב הדו-מימדי והופך אובייקט פיסולי? נתנסה בבניית רישום אשר שואל שאלות אודות הקשר שבין דימוי ואובייקט.
מטרת הקורס

הקורס מתמקד ברישום מהתבוננות. במהלך הקורס נעשיר את ארגז הכלים הרישומי של המשתתפים דרך מפגש מעמיק עם השפה הציורית, בעזרתה ננסה לתרגם את החוויה הוויזואלית אל הדף.

נעמיק את המבט במודל ובפורטרט, דרכם נתרגל ראייה מופשטת, הכללות, ופרופורציות. נשכלל את ההתבוננות בקוביה, באמצעותה נעסוק בהקצרה ופרספקטיבה ונחקור קומפוזיציה בציורי מופת בעזרת העתקים.

מטרת הקורס  הינה המשך תרגול ופיתוח כלים חדשים בעזרתם נעמיק את הידע הרישומי.

על המרצה

אריאל ברלצקי, צייר, בוגר הסדנא לרישום וציור בירושלים – בהנחיית ישראל הרשברג (JSS )ו- ,Drawing and Painting of School International
Italy, Umbria, Montecastello.
עם סיום לימודיו החל ללמד במערך שיעורי הערב של JSS עד לסגירתו. הקים את "החלל הרואה", שם מלמד עד היום רישום וציור.
הציג בתערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובחו"ל.
חי ועובד בירושלים.

נושאי הקורס

טונאליות, פרופורציות, פרספקטיבה וקומפוזיציה

קהל יעד, דרישות ותנאי קבלה

דרוש ניסיון ברישום

תכנית מפגשים
שיעורתאריךנושאפירוט השיעור
110.02.25מודל מעורב– הכרת כלים בסיסיים, הגדרות ומושגים של רישום מהתבוננות
217.02.25קוביה, הקצרה ומרחבחקר יסודות הפרספקטיבה בחוויית ההתבוננות
324.02.25מודל פוזות קצרותהתמקדות בהכללות טונאליות וצורניות
403.03.25תרגול רישום טונאלי בעזרת טכניקות  שונותטכניקות רישום
510.03.25מודל רישום אחרבלי להרים את העיפרון , בלי להסתכל על הדף, עבודה מהזיכרון
617.03.25קומפוזיציהחקר קומפוזיציות של ציורי מופת בעזרת העתקים
724.03.25פורטרטהעתק רישומי מופת של חלקי פנים
831.03.25מודל פורטרטרישום פורטרט מהתבוננות
907.04.25ידיים ורגלייםהעתק רישומי מופת של ידיים ורגליים
14.04.25לא יתקיים מפגש- פסח
1021.04.25מודל פוזה ארוכהיישום הבנות רישומיות בעבודה מול מודל בפוזה אחת למשך כל המפגש
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו