ציור בצבע למתקדמים

אודות הקורס

מטרת הקורס היא פיתוח יכולת הדמיון והחשיבה האישית של הצייר בסטודיו, והגעה להבנה מעמיקה של מקום מדיום הציור בשדה האמנות המקומי והעולמי.

בסדרת מפגשים זו נעמיק לתוך עולם הציור עלי ידי חקירה של מקורות השראה ופרוייקטים אישיים. נתחיל בעבודה בסיסית של ציור מהתבוננות, נחקור ונבין את המציאות על רבדיה הגלויים והנסתרים דרך הציור ונעניק לה משמעויות חדשות.

הציור, כדימוי וכאובייקט, מסוגל להפעיל אופנים אחרים של מבט הפונה לסמוי, לדמיון, לרוח, לבדיה ולחיים. הקורס יתבסס על תרגילים ציוריים שיתייחסו לנושאים ספציפיים, דרכם כל סטודנט וסטודנטית יוכלו לחקור את עולם הדימויים וההשראות האישי שלהם. כל מפגש יתחיל בשיחה וצפייה במקורות השראה כמו מיתולוגיה, קידוש ופולחן. נתבונן בדוגמאות שונות, החל בתרבויות עתיקות מהמזרח הרחוק, הקרוב, העולם הקלאסי והאמריקות, ועד לאמנות עכשווית מהעולם ומהשדה המקומי. החלק השני והמעשי של כל מפגש יכלול עבודה בציור, ויעסוק בצורות שונות של התבוננות אקטיבית ועבודה אינדיבידואלית.

מה נעשה בקורס?

  • נרכוש מיומנויות קריאה ועשייה ציוריות דרך היכרות מעמיקה עם הקשר שבין הנוכחות החומרית והצבעונית בציור לבין המושגיות – המטען הרוחני והתרבותי של הדימוי. בנוסף, נפתח יכולות פענוח וניתוח אמנותי דרך קריאה אסתטית והתייחסות לקומפוזיציה, צורניות וצבעוניות.
  • נציג חשיבה פרשנית של מעשה האמנות בתשומת לב לבחירת הדימוי, הנושא וההקשרים התרבותיים, החברתיים, ההיסטוריים והפוליטיים. במקביל, נלמד לפתח שפה חזותית אישית ייחודית, ואת הקוים והרעיונות שלנו כאמנים ואמניות.
  • כל שיעור יתחיל בלמידה על אמנים הקשורים לתרגיל בו נעסוק באותו שיעור, וימשיך בעבודה מעשית בכיתה. תתכן יציאה לסיור בתערוכה או לביקור סטודיו אצל אמן. נעסוק בציור טונאלי, הכנה והיכרות עם חומרים וסביבת עבודה, מתיחת בד, קומפוזיציה, ערבוב צבעים, ציור מהתבוננות, תרגילים תמטיים ועוד.

*הקורס כולל ציוד אישי וחומרים.

למי הקורס מתאים?

הקורס מתאים לבעלי רקע קודם בציור וברישום.

בקורס נעבוד עם צבעי שמן ואקריליק לבחירת הסטודנט.ית.

  • תל-אביב – ימי שני בשעות 17:30-21:00, סטודיו אנקורי, עזה 13, יפו.

*** קורס זה מוכר כ-50 שעות אמנות למבקשים להתקבל לתואר שני בתרפיה באמנות.

סילבוס הקורס
מטרת הקורס

בסדרת מפגשים זו נעמיק לתוך עולם הציור עלי ידי חקירה של מקורות השראה ופרוייקטים אישיים. בשני השיעורים הראשונים נתחיל בעבודה בסיסית של ציור מהתבוננות ואחר כך ננסה לחקור ולהבין את המציאות על רבדיה הגלויים והנסתרים דרך הציור ולהעניק לה משמעויות חדשות. הציור, כדימוי וכאובייקט, מסוגל להפעיל אופנים אחרים של מבט הפונה לסמוי, לדמיון, לרוח, לבדיה ולחיים. הקורס יתבסס על תרגילים ציוריים שיתייחסו אל נושאים ספציפיים שדרכם כל סטודנטית תוכל לחקור את עולם הדימויים וההשראות האישי שלה. כל מפגש יתחיל בשיחה וצפיה במקורות השראה; מיתולוגיה, קידוש ופולחן. נתבונן בדוגמאות שונות, החל בתרבויות עתיקות מהמזרח הרחוק, הקרוב, העולם הקלאסי והאמריקות, ועד לאמנות עכשווית מהעולם ומהשדה המקומי. החלק השני והמעשי של כל מפגש יכלול עבודה בציור, ויעסוק בצורות שונות של התבוננות אקטיבית ועבודה אינדיבידואלית.

מטרת קורס צד ג' הינה פיתוח יכולת הדמיון והחשיבה האישית של הצייר בסטודיו. הבנה מעמיקה של מקומו של מדיום הציור בשדה האמנות המקומי והעולמי.

הצגת חשיבה פרשנית של מעשה האמנות דרך תשומת לב לבחירת הדימוי, נושא והקשרים תרבותיים, חברתיים, היסטוריים, פוליטיים ואישיים.

כל סטודנט ילמד לפתח שפה חזותית אישית הייחודית לו, ואת הקו והרעיונות הקרובים אליו כאמן.

על המרצה

שגיא אזולאי (נ. 1979) חי ועובד בתל אביב. בוגר תכנית התואר הראשון והשני באמנות של בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב. זוכה פרס משרד התרבות לעידוד היצירה (2019), פרס אסנת מוזס לאמנים צעירים (2014) ופרס לורן ומיטשל פרסר למצוינות בציור (2012). אזולאי הציג תערוכות יחיד בגלריית רוארט (2020), המדרשה בתל אביב (2016), בגלריה זומר לאמנות עכשווית בתל אביב (2015) בבית האמנים בירושלים (2014) ובגלריה שלוש בתל אביב (2013) .

עבודותיו הוצגו בתערוכות קבוצתיות, בין השאר במוזיאון תל אביב לאמנות, בגלריה Vacation בניו יורק, במובי (מוזיאוני בת-ים), במוזיאון פתח תקווה לאמנות, באטליה יחיאל שמי בקיבוץ כברי, במוזיאון אשדוד לאמנות ועוד.

נושאי הקורס

כל שיעור יתחיל במצגת על אמנים הקשורים לתרגיל בו נעסוק באותו שיעור ולאחר מכן עבודת מעשית בכיתה. תתכן יציאה לסיור בתערוכה או לביקור סטודיו אצל אמן.

ציור טונאלי, הכנה והיכרות עם חומרים וסביבת עבודה, מתיחת בד, קומפוזיציה, ערבוב צבעים, ציור מהתבוננות. תרגילים תמטיים.

העבודה בקורס הינה עם צבעי אקריליק ושמן לבחירת הסטודנט.ית.

קהל יעד, דרישות ותנאי קבלה

תנאי קבלה וידע קודם נדרש:

הקורס מתאים לבעלי רקע קודם בציור בצבעי שמן ואקריליק וברישום.

 

תכנית מפגשים
מפגש תאריך נושא
1 19.06.24 ציור טבע דומם צבעוני
26.06.24 לא יתקיים מפגש
2 03.07.24  ציור טבע דומם צבעוני
3 10.07.24 ציור / אובייקט
4 17.07.24 המשך תרגיל
5 24.07.24 סיום תרגיל + ביקורות
31.07.24 לא יתקיים מפגש
6 07.08.24 תרגיל בנושא אנימיזם
7 14.08.24  אנימיזם – סיום והגשה
8 21.08.24 יומן מסע – תרגיל אישי בהשראת ציור מהמזרח הרחוק
9 28.08.24  יומן מסע – המשך תרגיל
10 04.09.24   יומן מסע – הגשות וסיכום הקורס.
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

מועדים קרובים

תל אביב
ציור בצבע למתקדמים בתל אביב פרטים נוספים
ציור בצבע למתקדמים בתל אביב תאריך
08.05.2024
ציור בצבע למתקדמים בתל אביב שם המנחה
שגיא אזולאי
ציור בצבע למתקדמים בתל אביב מיקום
סטודיו אנקורי יפו
ציור בצבע למתקדמים בתל אביב שעות פעילות
17:30-21:00
ד'
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו