סדנת עיצוב וליבוד בצמר

אודות הקורס

לאורך הסדנה הליבוד בצמר, נפגוש את הצמר הגולמי והלא מעובד, נשמע על ההיסטוריה של המלאכה, נעבור דרך העיבוד המסורתית שלו, טכניקת הליבוד היבש או הרטוב, ונכיר את האפשרויות השונות שיש לנו ליצירות שונות ויפות מחומר גלם זה. המפגש עם המלאכה העתיקה, נותן לנו מושג על איכויות ותועלות העבודה עם הידיים ונותן לנו חוויה שלמה של תהליך רב שלבים, כאשר כל אחד מסתמך על קודמו, ולבסוף, כמו פלא, דרך העבודה עם המים והתנועות נוצר לו פריט יפייפה ושימושי מעשה ידינו. לאורך הסדנה נתנסה בטכניקות שונות ומגוונות ליצירה בצמר, נצבור בהן בטחון ונסיון על מנת ליצור באופן חופשי כל שרק נדמיין.

מטרת הקורס: 

חשיפה למלאכה קדומה שמכילה בה הרבה חכמה נסתרת, חכמת עבודה בשבט, חיבור אל הטבע, אל העבודה עם הידיים ועם הגוף כולו ומתוך כך יישומה בתחומים נוספים של אמנות ועיצוב בחומר.

נושאים הנלמדים בקורס: 

ליבוד בצמר, תהליכי ניקוי ועיבוד הצמר, טוויית חוטים, סירוקת הצמר, בניית שלד, יצירת גזרה, ליבוד בדו מימד, ליבוד בתלת מימד, פיסול ועיצוב בצמר.

אין צורך בידע קודם.

ירושלים – ימי רביעי בשעות 10:00-14:00 בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים.

קרדיט צילומים: שרה פרזון

סילבוס הקורס
מטרת הקורס

לאורך הסדנה הליבוד בצמר, נפגוש את הצמר הגולמי והלא מעובד, נשמע על ההיסטוריה של המלאכה, נעבור דרך העיבוד המסורתית שלו, טכניקת הליבוד היבש או הרטוב, ונכיר את האפשרויות השונות שיש לנו ליצירות שונות ויפות מחומר גלם זה. המפגש עם המלאכה העתיקה, נותן לנו מושג על איכויות ותועלות העבודה עם הידיים ונותן לנו חוויה שלמה של תהליך רב שלבים, כאשר כל אחד מסתמך על קודמו, ולבסוף, כמו פלא, דרך העבודה עם המים והתנועות נוצר לו פריט יפייפה ושימושי מעשה ידינו. לאורך הסדנהנתנסה בטכניקות שונות ומגוונות ליצירה בצמר, נצבור בהן בטחון ונסיון על מנת ליצור באופן חופשי כל שרק נדמיין.

מטרת הקורס: 

חשיפה למלאכה קדומה שמכילה בה הרבה חכמה נסתרת, חכמת עבודה בשבט, חיבור אל הטבע, אל העבודה עם הידיים ועם הגוף כולו ומתוך כך יישומה בתחומים נוספים של אמנות ועיצוב בחומר.

על המרצה

איילת אלדר, מורה ותלמידה של אמנות. חוקרת את ההשפעה של המלאכות העתיקות והעבודה עם חומרים טבעיים על תהליכי חינוך ויצירה, וחיבור ושילובם עם עולמות נוספים.

נושאי הקורס

ליבוד בצמר, תהליכי ניקוי ועיבוד הצמר, טוויית חוטים, סירוקת הצמר, בניית שלד, יצירת גזרה, ליבוד בדו מימד, ליבוד בתלת מימד, פיסול ועיצוב בצמר

 

קהל יעד, דרישות ותנאי קבלה

אין צורך בידע מקדים

תכנית מפגשים
שיעור תאריך נושא
1 03.07.24 מפגש עם החומר גלם- צמר גולמי-למידה על איכויות החומר
2 10.07.24 ליבוד יבש של תמונות
3 17.07.24 ליבוד חיות\דמויות\אובייקטים בליבוד יבש+רטוב
4 24.07.24 ליבוד רטוב של תיקים מעוצבים בשילוב עיטורים קירגיזיים
5 31.07.24  פרויקט גמר אישי
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

מועדים קרובים

ירושלים
סדנת עיצוב וליבוד בצמר בירושלים פרטים נוספים
סדנת עיצוב וליבוד בצמר בירושלים תאריך
03.07.2024
סדנת עיצוב וליבוד בצמר בירושלים שם המנחה
איילת אלדר
סדנת עיצוב וליבוד בצמר בירושלים מיקום
בית הנסן גדליהו אלון 14 ירושלים
סדנת עיצוב וליבוד בצמר בירושלים שעות פעילות
10:00-14:00
ד'
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו