לימודי תעודה בהפקת אנימציה A-Z

לימודי תעודה בהפקת אנימציה A-Z

אודות הקורס

המחלקה לאמנויות המסך והיחידה ללימודי חוץ משיקות קורס חדש וראשון מסוגו:

לימודי תעודה בהפקת אנימציה

הקורס מיועד למעוניינים להכיר את כל הרכיבים החשובים להפקת סרטי אנימציה מכל סוג – אמנותיים, מסחריים, קצרים או פיצ'רים.
אנשי ונשות קולנוע מצולם, מפיקים.ות, סטודנטים.ות, בוגרים.ות של המחלקה לאנימציה, וכל מי שסקרן.ית להכיר את אחד התחומים המתפתחים בעולם.

תעשיית האנימציה של ימינו פורחת, גם פה בארץ, אך החוסר במפיקים.ות מוכשרים.ות ומביני.ות עניין מורגש – וטומן בחובו הזדמנות כניסה לנישה מתפתחת בזמן המדויק ביותר, רגע לפני הנסיקה!
בואו להכיר ולהוביל בתחום מתפתח וחיוני לכל תוצר אנימציה, בכל היקף יצירה.

במסגרת הקורס:

נדבר על תפקיד המפיק ומקומו בהפקה הכוללת.

נכיר סוגי אנימציה והפקות הקיימים בשוק.

נצלול אל תוך עולם ההפקה בפועל – בניית לוחות זמנים, ניהול צוותים, הפצה ועוד – תוך התנסות במקרי בוחן של פרויקטים אישיים מהתעשייה.

קהל יעד:

בוגרי מחלקות אנימציה, תקשורת חזותית, קולנוע, וידאו, יוצרים.ות, בימאים.ות, תסריטאים.ות, עורכים.ות, יוצרי.ות קולנוע וטלוויזיה, וכמובן – מפיקים.ות מנוסים.ות בעולמות תוכן שונים.

לעומדים בדרישות התכנית תוענק תעודה בהפקת אנימציה.

דרישות קבלה:

*רקע מקדים בתחום הקולנוע (ידע מקדים באנימציה – יתרון)
*שליטה בסיסית בתוכנות אופיס, לרבות אקסל
*אנגלית ברמה טובה

>> הקורס יתקיים בקמפוס הראשי של בצלאל בהר הצופים ירושלים
בימי שלישי, בין השעות 17:00-19:00.

למידע נוסף, הורידו את הסילבוס

 


 

*הקורס מופק בתמיכת המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים
סילבוס הקורס
מטרת הקורס

הפקת אנימציה הינה עולם ומלואו. בקורס זה נרצה להיכנס לעומק תפקיד המפיק על שלל גווניו. אנחנו נתייחס ונכיר את עולם התקצוב באנימציה ואיך זה משתנה בהתאם לשיטות ההנפשה הקיימים בשוק. בצד הבירוקרטי ופרקטי אנחנו נכיר טבלאות ניהול הפקה, תקציבי סרטים וחוזי עבודה מול ספקים. ואף נציץ אל תוך העבודה התפעולית ומתודולוגיה של ניהול הפקה, תכנון אסטרטגיה שיווקית, ניהול תזרים ומימון.
הסטודנטים יבחנו מעשית על פרויקטים שלהם לצד קייס סטאדיז מהתעשייה עצמה.

על המרצה

עמית גיצלטר הינו מפיק-יוצר והבעלים של סטודיו The Hive. הסטודיו מתמחה בפיתוח תכנים והפקות בעולם הויזואלי. בעל ניסיון של למעלה מ16 שנה בתחום האנימציה והקולנוע. עמית סיים את לימודיו באוניברסיטת Westminster  בלונדון והמשיך משם לעבוד בחברות בינלאומיות אנגליה, ארה"ב, בולגריה וצ'כיה.
הסטודיו, בהובלתו של עמית, כיום פועל בכמה מישורים של הפקות אנימציה – פיתוח והפקת סדרות טלוויזיה בינלאומיות, עבודות אנימציה ופוסט-פרודקשן לסרטים באורך מלא, ואף ממשיך לקדם את היצירה העצמאית עם פיתוח והפקה של תכנים עצמאיים קצרים.

נושאי הקורס
  • הכרות עם סוגי אנימציה
  • תפקידי המפיק וסוגי המפיקים
  • עולם ההפקה בפועל
  • בניית תקציבים
  • ניהול הפקה
  • הכנות להגשות לקרנות
  • הכנת פרוייקטים איישיים (קייס סטדי)
קהל יעד, דרישות ותנאי קבלה

קהל יעד:

בוגרי מחלקות אנימציה, תקשורת חזותית, קולנוע ווידאו. יוצרים ויוצרות, בימאים, עורכות, מפיקים, תסריטאים, יוצרות טלוויזיה ועוד.

תנאי קבלה:

רקע מקדים בתחום הקולנוע. (ידע מקדים באנימציה יתרון)

שליטה בסיסית באקסל ובאופיס.

אנגלית ברמה טובה.

דרישות:

נוכחות מלאה

הגשת מטלות במהלך הקורס ובסיומו

תכנית מפגשים

 

# תאריך נושא פירוט השיעור
1 2.11.21 הכרות עם סוגי האנימציה וההפקות השונות הקיימים בשוק נעבור על טכניקות האנימציה השונות הקיימות בשוק. תחילה באופן כללי מדו ועד לתלת. לאחר מכן, נתמקד בכמה מהם ונציג את השוני באופן ההפקה שלהם. תלת וסוגי אינדור השונים. דו והסגנונות הורסטילים האפשריים באופן יצירתם. מעבר לטכניקת ההפקה שהונות באנימציה, נבחן גם את  ה=ההבדל של שיטות העבודה בין המדיומים השונים: סדרות טלוויזיה, סרטי פיצ'רים עלילתיים, סרטים קצרים, נגע בתוכן קצר ובמשחקי מחשב המשלבים אנימציה
2 9.11.21 תפקידי המפיק וסוגיו נצלול לתוך תפקיד המפיק בשלל כובעיו. התפקידים הניהוליים השונים:  מפיק ראשי, מפיק בפועל, עוזר הפקה, מפיק פוסט, מפיק עסקי, מפיק מחלקה וכד'.  נבצע הכרות עם המושגים והאלמנטים החשובים בתהליכי ההפקה, כדוגמת: Margins, POC, Fikking ועוד.

3

16.11.21 עולם ההפקה בפועל פירוק תסריט אנימציה משלב ראשוני, מהם האלמנטים החשובים לשים לב אליהם ואיך עושים את זה, ונסביר את תהליך הפירוק כדי לאפשר לתקצב ולהעריך את ההפקה בהמשך. נגע בשיטות הפירוק השונות תלויות גודל פרויקט וסגנון.
4 23.11.21 עולם הפקת פייפליין נכנס לתוך לעולם ההפקה והמשמעויות שלה על ציר הזמן לקראת היציאה להפקה. נלמד להכין לוחות זמנים להפקה, תוך מתן דוגמאות שונות מהמדיומים השונים.
5 30.11.21 בניית תקציב ישנם סוגים שונים של תקציבים, זה דבר שמשתנה בהתאם לגוף ההפקה וסוג התוכן מולו עובדים: פרסומת, סרט קצר, קרנות הקולנוע, קופרודוקציות, סדרות, סרטי תדמית, דוקו וכדומה. ננסה לגעת בכל אחד מהסוגים השונים. נלמד להכיר את חשיבותו של כל סעיף וסעיף וכיצד פועלים במקרים של הגבלות תקציב.
6 7.12.21 עבודה אישית מברייק ועד תחילת הפקה  נחשוף את הפרויקטים האישיים אחד של השני, ונסיק מסקנות מהפרויקטים השונים בקורס על תהליכי העבודה, התקצובים ואיפה אפשר לייעל ולפתור את הסיכונים שיכולים לעלות בהפקות השונות. פרויקט אישי של התלמידים.
7 14.12.21 עבודה אישית מברייק ועד תחילת הפקה #2 המשך עבודה ומעבר על פרוייקטים נבחרים
8 4.1.221 ניהול הפקה עצמאית הפקה נכונה מתחילה עם תהליך אישי: סרט קצר עצמאי או מסחרי, פרויקט גמר, הדורשים ניהול מדוקדק לא פחות מהפקת סדרת טלוויזיה. בשיעור זה נחקור את תהליך הפקת סרט קצר ועצמאי/ פרוייקט גמר וננסה להבין את המנגנון ההפקתי של ז'אנר זה.
9 11.1.22 אתגרים ביוקרטיים עבודה מול לקוח גדול או קטן הינו דבר מאתגר והוא מהווה את אחד המורכבויות העיקריות בעבודת ההפקה. איך עושים את זה? מה סדר העדיפויות? מה עושים עם דרישות גבוהות מעבר למצופה של הלקוחות? איך עובדים עם ספקים/ שכירים/ עו"ד / רו"ח ובכלל מול ביוקרטיה?
10 18.1.22 הגשות והכנות לקרנות קולנוע כמפיק חשוב להכיר את האפשרויות למימון הפרויקטים שלנו. מה הן קרנות הקולנוע הקיימות בארץ ומה ההבדל ביניהן? מה התקציבים והאפשרויות העומדים לרשותם ואיך יכולות לעזור לנו כיוצרי אנימציה? בשיעור זה נחקור את עולם הקרנות בארץ, תוך הצגת קולות קוראים ואף נחקור את עולם המימון הבינלאומי.
11 25.1.22 קייס סטדי- הגשות הסטודנטים ישתמשו בפרויקטים שלהם להכין את כל החומרים הדרושים (EPK)  וביחד נבנה אסטרטגיית גיוס אל מול הקרנות או גופי מימון נוספים פוטנציאלים.
12 1.2.22 ללמוד מהמומחים הרצאת אורח (פרטים יימסרו בהמשך)
13 8.2.22 ניהול עסקי ניהול עסקי של כמה פרויקטים במקביל, קידום פרויקטים בשלבים שונים, עבודה עם תזרים, ניהול תקציב של חברה או של עצמאי ועוד.
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

מועדים קרובים

ירושלים
לימודי תעודה בהפקת אנימציה A-Z בירושלים פרטים נוספים
לימודי תעודה בהפקת אנימציה A-Z בירושלים תאריך
02.11.2021
לימודי תעודה בהפקת אנימציה A-Z בירושלים שם המנחה
עמית גיצטלר
לימודי תעודה בהפקת אנימציה A-Z בירושלים מיקום
הר הצופים ירושלים
לימודי תעודה בהפקת אנימציה A-Z בירושלים שעות פעילות
17:00-19:00
ג'
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו