ציור בצבע למתקדמים

אודות הקורס

מטרת הקורס היא פיתוח יכולת הדמיון והחשיבה האישית של הצייר בסטודיו, והגעה להבנה מעמיקה של מקום מדיום הציור בשדה האמנות המקומי והעולמי.

בסדרת מפגשים זו נעמיק לתוך עולם הציור עלי ידי חקירה של מקורות השראה ופרוייקטים אישיים. נתחיל בעבודה בסיסית של ציור מהתבוננות, נחקור ונבין את המציאות על רבדיה הגלויים והנסתרים דרך הציור ונעניק לה משמעויות חדשות.

הציור, כדימוי וכאובייקט, מסוגל להפעיל אופנים אחרים של מבט הפונה לסמוי, לדמיון, לרוח, לבדיה ולחיים. הקורס יתבסס על תרגילים ציוריים שיתייחסו לנושאים ספציפיים, דרכם כל סטודנט וסטודנטית יוכלו לחקור את עולם הדימויים וההשראות האישי שלהם. כל מפגש יתחיל בשיחה וצפייה במקורות השראה כמו מיתולוגיה, קידוש ופולחן. נתבונן בדוגמאות שונות, החל בתרבויות עתיקות מהמזרח הרחוק, הקרוב, העולם הקלאסי והאמריקות, ועד לאמנות עכשווית מהעולם ומהשדה המקומי. החלק השני והמעשי של כל מפגש יכלול עבודה בציור, ויעסוק בצורות שונות של התבוננות אקטיבית ועבודה אינדיבידואלית.

מה נעשה בקורס?

  • נרכוש מיומנויות קריאה ועשייה ציוריות דרך היכרות מעמיקה עם הקשר שבין הנוכחות החומרית והצבעונית בציור לבין המושגיות – המטען הרוחני והתרבותי של הדימוי. בנוסף, נפתח יכולות פענוח וניתוח אמנותי דרך קריאה אסתטית והתייחסות לקומפוזיציה, צורניות וצבעוניות.
  • נציג חשיבה פרשנית של מעשה האמנות בתשומת לב לבחירת הדימוי, הנושא וההקשרים התרבותיים, החברתיים, ההיסטוריים והפוליטיים. במקביל, נלמד לפתח שפה חזותית אישית ייחודית, ואת הקוים והרעיונות שלנו כאמנים ואמניות.
  • כל שיעור יתחיל בלמידה על אמנים הקשורים לתרגיל בו נעסוק באותו שיעור, וימשיך בעבודה מעשית בכיתה. תתכן יציאה לסיור בתערוכה או לביקור סטודיו אצל אמן. נעסוק בציור טונאלי, הכנה והיכרות עם חומרים וסביבת עבודה, מתיחת בד, קומפוזיציה, ערבוב צבעים, ציור מהתבוננות, תרגילים תמטיים ועוד.

*הקורס כולל ציוד אישי וחומרים.

למי הקורס מתאים?

הקורס מתאים לבעלי רקע קודם בציור וברישום.

בקורס נעבוד עם צבעי שמן ואקריליק לבחירת הסטודנט.ית.

  • תל-אביב – ימי שני בשעות 17:30-21:00, סטודיו אנקורי, עזה 13, יפו.

*** קורס זה מוכר כ-50 שעות אמנות למבקשים להתקבל לתואר שני בתרפיה באמנות.

סילבוס הקורס
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו