פיתוח משחקי מחשב

על המרצה

אריאל פרמן, אדריכל ומרצה מזה שנים רבות בבצלאל ובטכניון במחלקה לארכיטקטורה בקורסים רבים בדגש על התחום הדיגיטלי.

שותף במשרד אדריכלות ועיצוב המתמחה בתכנון המבוסס על כלים ממוחשבים ומרחבים וירטואליים. כחלק ממסלולו המקצועי, אריאל מציג את הקשר בין תחום האדריכלות למשחקי מחשב, בהם נדרש שילוב של יצירתיות וחשיבה אנליטית ומרחבית.

מטרת הקורס

עולם משחקי המחשב הוא תחום מתפתח המשלב יכולות דיגיטליות יחד עם יצירתיות.

בעשור האחרון תעשיית הגיימניג השתכללה ונוצר בתוכה זרמים שונים של פיתוח משחקים – מהקז'ואל ועד למשחקי מרובי משתתפים, כך שכיום מדובר בענף כלכלי חזק ומתפתח.

הענף משלב בתוכו תחומי ידע רבים: מיצירת עולם תוכן, דרך עיצוב עולמות וירטואליים ועד תכנות ועבודה עם מנועים גרפיים. ככזה, הוא מאתגר את בונה המשחקים הן בפן היצירתי והן בפן הטכני.

בהתאם, הלימודים ישלבו פיתוח קונספט עם עבודה פרקטית של בניית משחק מחשב עצמאי.

הקורס יעניק לסטודנטים.ות את הידע הבסיסי לפיתוח משחקי מחשב לפלטפורמות מגוונות, שליטה באלמנטים חזותיים, עיצוב דמויות, תכנון עולמות, אפקטים מיוחדים, שפת תכנות ויזואלית ושליטה במנועי משחק.

בסיום הקורס יהיה לסטודנטים.ות משחק שפיתחו באופן עצמאי יחד עם הבנה על תהליכי העבודה בתעשיית הגיימינג. הקורס מהווה התנסות ראשונית בעולם פיתוח משחקי המחשב ומאפשר להבין את יסודות המקצוע.

נושאי הקורס

  • פיתוח ואפיון – לימוד התאוריה והשלבים השונים של משחקי מחשב מחיפוש הקונספט הייחודי ועד ליצירת החוקים, הדמויות, המרחב וחוויית המשתמש.
  • פיתוח המרחב והדמויות- שימוש בתוכנות לבניית הסביבה ופיתוח הדמויות.
  • עבודה עם מנועי משחק גרפיים – עבודה תתבצע במנוע המשחקים Unity
  • חווית משתמש- נעבור ונבדוק כיצד יש לשפר את המשחק והוספת אלמנטים לחיזוק החוויה כגון סאונד, אפקטים וכו'

קהל יעד, דרישות ותנאי קבלה

אין צורך בידע וניסיון מקדים

דרישות במהלך הקורס

  • בין מפגש למפגש יינתנו מטלות לקידום המשחק האישי ותרגול החומר הנלמד.
  • קיימת חשיבות לעבודה עצמאית מעבר לשעות הלימודים להצלחת המשחק האישי.
  • יש להגיע עם מחשב אישי ועליו מותקנות תוכנות אדובי: פוטושופ ואילוסטריטור. כמו כן תוכנת תלת המימד Blender ותוכנת Unity( תוכנות חינמיות הזמינות להורדה)
  • תנאים הכרחיים לקבלת תעודה בסיום הקורס: נוכחות של 80% מכלל השיעורים והגשת המטלות ופרויקט הגמר של משחק אישי.

 

דרישות מינימום למחשב בקורס משחקי מחשב
פירוטדוגמההערות
מערכת הפעלהווינדוס 10 ומעלהבמק – High Sierra
מעבדסדרת I5 דור 10 ומעלהi5-10600Kניתן גם מעבד דומה שאינו אינטל
זכרון (Ram)8 ג'יגהמינימום
כרטיס גרפי – GPUDX10, DX11, and DX12-capable GPUsRTX 3050קיימת קשת רחבה של אפשרויות
הערה כללית: רוב המחשבים שנקנו ב 3 שנים האחרונות יתאימו לקורס, במידה ויש דילמה אם לקנות מחשב חדש ההמלצה לחכות לתחילת הקורס

תכנית מפגשים

שיעורתאריךנושא
113.03.2023אבני דרך בתכנון משחקי מחשב
220.03.2023Unity
327.03.2023פיתוח קונספט, דמויות, סביבה.
403.04.2023פיתוח משחק ראשוני דו מימד
10.04.2023לא יתקיים שיעור פסח
17.04.2023לא יתקיים שיעור ע. יום השואה
24.04.2023לא יתקיים שיעור ערב יום הזיכרון
501.05.2023עבודה בתלת מימד
608.05.2023עולם משחקי ההינדי
715.05.2023שפת תכנות וויזואלית, תכנות- בסיס
822.05.2023הנפשת הדמויות
929.05.2023חשיבות האג'נדה במשחקי מחשב
1005.06.2023אוטומציה של אויבים.
1112.06.2023פיתוח משחק  בתלת מימד
1219.06.2023ממשק משתמש
1326.06.2023שלבים
1403.07.2023אריזה וניהול המשחק
1510.07.2023הגשות
בצלאל לימודי חוץ והמשך - לוגו

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו