חדשות, עדכונים ודברים שאהבנו

ראיון עם רוני קרני – רכזת ומנחת תכנית המכינה ללימודי תרפיה באמנות

רוני קרני, אמנית תל אביבית פעילה, בעלת תואר ראשון ושני מבצלאל, זוכת פרסי הצטיינות המחלקה לאמנות ופרס קרן מנדל.
מטיילת ויוצרת בעולם מאז ימיה כסטודנטית, ובשנים האחרונות הציגה מיצבים ציוריים גדולי מימדים בחללים שונים בארץ ובחו"ל. 

הייחודיות בעבודותיה נראית בהתאמתן למקום, במתן דגש למידותיו ומאפייניו.
מתערוכותיה האחרונות – "שוק שחור" (אמנית אורחת בתערוכת היחיד של דוד עדיקא) בגלריה ברוורמן בתל אביב, "From the sea and clouds to the here and now" – תערוכה קבוצתית בגלריה של אוניברסיטת פרובידנס, ו-"Gallery" – ציור קיר קבוע בגלריה Kunst Und Denker בדיסלדורף, גרמניה. 

 

רוני היא רכזת ומנחת התכנית להשלמת 300 שעות אמנות (מכינה ללימודי תרפיה באמנות) – המיועד לבוגרות ובוגרי תארים ראשונים המעוניינות.ים להתקבל ללימודי תואר שני בתרפיה באמנות. 

המסלול כולל סדנאות אמן מקצועיות, היורדות לעומקם של תחומים הנלמדים גם בקורסים של היחידה, כמו רישום, ציור ופיסול. הסדנאות במסגרת התכנית מועברות בקבוצות קטנות – ובכך מאפשרות ליווי אישי ע״י מרצי התכנית ומיצוי היכולות והפוטנציאל של כל אחד מהסטודנטים.ות. מעבר למטרה הטכנית של צבירת מכסת השעות הדרושה להליך הקבלה לתואר השני, התכנית שואפת להעשיר את ארגז הכלים המקצועי של הסטודנטים.ות במקביל לפיתוח אישי כיוצרות.ים וכמטפלות.ים לעתיד.

לקראת פתיחת התכנית, שאלנו את רוני מספר שאלות שמספקות הצצה קטנה לעולמה כאמנית יוצרת וכמרצה. את השאלות בחרנו במחשבה על רצף עשייתה המרשימה, בשאיפה שמתוכן תצליחו ללמוד מעט על מסלולה ולשאוב ממנו השראה לפחות כמונו.

מי המורה שהשפיע.ה עלייך הכי הרבה? במה ההשפעה שלו.ה התבטאה, מה ממנו.ה הולך איתך עד היום?

למדתי אצל הרבה מאד מורים ומורות לאורך השנים. כולם.ן אמנים ואמניות. יש לי אשכול שלם של חוכמות, עצות, הצעות ורעיונות שצברתי, וממשיכה לצבור, והולך איתי בדרכיי יום יום.
ההשפעה נובעת בדרך כלל מהגישה שלהם.ן לחיים ולאמנות, היחס לתלמידים.ות וקולגות, השיחה שהם.ן מייצרים.ות סביבן.ם, יכולת ההתבוננות וההבחנה, והניסיון לפתוח ערוצים חדשים עבור תלמידיהם.ן.
כל דבר קטן שנמסר לי מהן.ם אינו מובן מאליו. 

אם היית צריכה לבחור קורס שלא יצא לך לעשות, או טכניקה שלא יצא לך להתנסות בה, מה זה היה ולמה?

בזמן האחרון אני מתעניינת יותר ביישומים דיגיטליים, אחרי הרבה שנים שהתעקשתי על פיזיות ונוכחות. אפשר לומר שתמיד למדתי את הטכניקה שהולמת את הרעיונות שנולדו בי בתקופה נתונה.
הרעיון מתגבש, אני מנסה לאתר את הטכניקה שעשוייה להתאים כדי להגשימו, ולומדת אותה. 

ספרי לנו על רגע משמעותי בקריירה שלך, קטן כגדול

לפני כשנתיים הוזמנתי לצייר ציור קיר במשרד בלב שדרות מדיסון בניו יורק. אנשי ונשות המשרד לא כל כך מכירות.ים אמנות או אמניות, ואני הגעתי לעשות משהו שיכול להיות קצת מאיים ולא צפוי. אחרי שראו איך אני מתארגנת ואיך אני עובדת, את האחריות והקפדנות מתוכם אני ניגשת לעבודה, הם נתנו בי אמון מלא, תמכו ועודדו, ונהנו מאד לחזות בציור המתגבש. אני רוצה להאמין שלתוצאה הסופית היה את הערך המוסף של האינטראקציה הטובה שהייתה בין כולנו בתהליך יצירת העבודה.

לסיום, ספרי לנו – מה הטיפ המנצח שלך לאמניות ואמנים בתחילת הדרך?

סבלנות, התמדה, סקרנות, מעורבות, אלו רק חלק מהמפתחות לחיים של אמנות.
נסו לטפח קרקע יציבה וטובה במקביל לטיפוח הרעיונות היפים ויכולת ההגשמה שלהם.  

 

רוני קרני מחכה לכם.ן בתכנית להשלמת 300 שעות אמנות, לחלוק עמכם.ן מנסיונה הרב ולהכין אתכם.ן ליעד הבא.

המועד הקרוב נפתח ב-4 באוקטובר, מקומות אחרונים פתוחים להרשמה.

* התמונות בכתבה באדיבותה של רוני קרני, מתוך התערוכה שלה – "כִּי חֲלוֹם", המוצגת בימים אלה (ועד ה-25 לספטמבר) במכון הצרפתי בתל אביב, רוטשילד 7.

שתפו:

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו