קורס פיתוח משחקי מחשב

אודות הקורס

עולם משחקי המחשב הוא תחום מתפתח המשלב יכולות דיגיטליות יחד עם יצירתיות. בעשור האחרון תעשיית הגיימניג השתכללה ונוצרו בתוכה זרמים שונים של פיתוח משחקים – מהקז'ואל ועד למשחקים מורכבים ומרובי משתתפים, כך שכיום מדובר בענף כלכלי חזק ומתפתח.

הענף משלב בתוכו תחומי ידע רבים: מיצירת עולם תוכן, דרך עיצוב עולמות וירטואליים ועד תכנות ועבודה עם מנועים גרפיים. ככזה, הוא מאתגר את בונה המשחקים הן בפן היצירתי והן בפן הטכני.

הלימודים ישלבו פיתוח קונספט עם עבודה פרקטית של בניית משחק מחשב עצמאי. הקורס יעניק את הידע הבסיסי לפיתוח משחקי מחשב לפלטפורמות מגוונות, שליטה באלמנטים חזותיים, עיצוב דמויות, תכנון עולמות, אפקטים מיוחדים, שפת תכנות ויזואלית ושליטה במנועי משחק.

בסיום הקורס יצאו הסטודנטים.ות עם משחק שפיתחו באופן עצמאי יחד עם הבנה על תהליכי העבודה בתעשיית הגיימינג. הקורס מהווה התנסות ראשונית בעולם פיתוח משחקי המחשב ומאפשר להבין את יסודות המקצוע.

מה נלמד בקורס פיתוח משחקים?

  • פיתוח ואפיון – לימוד התאוריה והשלבים השונים של משחקי מחשב מחיפוש הקונספט הייחודי ועד ליצירת החוקים, הדמויות, המרחב וחוויית המשתמש.
  • פיתוח המרחב והדמויות – שימוש בתוכנות לבניית הסביבה ופיתוח הדמויות.
  • עבודה עם מנועי משחק גרפיים (תתבצע במנוע המשחקים Unity).
  • חווית משתמש – נעבור ונבדוק כיצד יש לשפר את המשחק דרך הוספת אלמנטים כגון סאונד, אפקטים ועוד.

למי הקורס מתאים?

אין דרישות לידע מקדים.

יש להגיע עם מחשב נייד ועליו מותקנות תוכנות אדובי: פוטושופ ואילוסטרייטור.

יש להתקין תוכנת תלת מימד Blender ו-UNITY (תוכנות חינמיות הזמינות להורדה).

בסוף הקורס כל סטודנט.ית יגישו פרוייקט גמר של משחק מחשב אישי.

 

> הקורס יתקיים בימי שני בין השעות 17:30-21:00 בסטודיו אנקורי עזה 13 יפו.

סילבוס הקורס
מטרת הקורס

עולם משחקי המחשב הוא תחום מתפתח המשלב יכולות דיגיטליות יחד עם יצירתיות.

בעשור האחרון תעשיית הגיימניג השתכללה ונוצר בתוכה זרמים שונים של פיתוח משחקים – מהקז'ואל ועד למשחקי מרובי משתתפים, כך שכיום מדובר בענף כלכלי חזק ומתפתח.

הענף משלב בתוכו תחומי ידע רבים: מיצירת עולם תוכן, דרך עיצוב עולמות וירטואליים ועד תכנות ועבודה עם מנועים גרפיים. ככזה, הוא מאתגר את בונה המשחקים הן בפן היצירתי והן בפן הטכני.

בהתאם, הלימודים ישלבו פיתוח קונספט עם עבודה פרקטית של בניית משחק מחשב עצמאי.

הקורס יעניק לסטודנטים.ות את הידע הבסיסי לפיתוח משחקי מחשב לפלטפורמות מגוונות, שליטה באלמנטים חזותיים, עיצוב דמויות, תכנון עולמות, אפקטים מיוחדים, שפת תכנות ויזואלית ושליטה במנועי משחק.

בסיום הקורס יהיה לסטודנטים.ות משחק שפיתחו באופן עצמאי יחד עם הבנה על תהליכי העבודה בתעשיית הגיימינג. הקורס מהווה התנסות ראשונית בעולם פיתוח משחקי המחשב ומאפשר להבין את יסודות המקצוע.

על המרצה

אריאל פרמן, אדריכל ומרצה מזה שנים רבות בבצלאל ובטכניון במחלקה לארכיטקטורה בקורסים רבים בדגש על התחום הדיגיטלי.

שותף במשרד אדריכלות ועיצוב המתמחה בתכנון המבוסס על כלים ממוחשבים ומרחבים וירטואליים. כחלק ממסלולו המקצועי, אריאל מציג את הקשר בין תחום האדריכלות למשחקי מחשב, בהם נדרש שילוב של יצירתיות וחשיבה אנליטית ומרחבית.

נושאי הקורס
  • פיתוח ואפיון – לימוד התאוריה והשלבים השונים של משחקי מחשב מחיפוש הקונספט הייחודי ועד ליצירת החוקים, הדמויות, המרחב וחוויית המשתמש.
  • פיתוח המרחב והדמויות- שימוש בתוכנות לבניית הסביבה ופיתוח הדמויות.
  • עבודה עם מנועי משחק גרפיים – עבודה תתבצע במנוע המשחקים Unity
  • חווית משתמש- נעבור ונבדוק כיצד יש לשפר את המשחק והוספת אלמנטים לחיזוק החוויה כגון סאונד, אפקטים וכו'
קהל יעד, דרישות ותנאי קבלה

אין צורך בידע וניסיון מקדים

דרישות במהלך הקורס

  • בין מפגש למפגש יינתנו מטלות לקידום המשחק האישי ותרגול החומר הנלמד.
  • קיימת חשיבות לעבודה עצמאית מעבר לשעות הלימודים להצלחת המשחק האישי.
  • יש להגיע עם מחשב אישי ועליו מותקנות תוכנות אדובי: פוטושופ ואילוסטריטור. כמו כן תוכנת תלת המימד Blender ותוכנת Unity( תוכנות חינמיות הזמינות להורדה)
  • תנאים הכרחיים לקבלת תעודה בסיום הקורס: נוכחות של 80% מכלל השיעורים והגשת המטלות ופרויקט הגמר של משחק אישי.

 

דרישות מינימום למחשב בקורס משחקי מחשב
פירוט דוגמה הערות
מערכת הפעלה ווינדוס 10 ומעלה במק – High Sierra
מעבד סדרת I5 דור 10 ומעלה i5-10600K ניתן גם מעבד דומה שאינו אינטל
זכרון (Ram) 8 ג'יגה מינימום
כרטיס גרפי – GPU DX10, DX11, and DX12-capable GPUs RTX 3050 קיימת קשת רחבה של אפשרויות
הערה כללית: רוב המחשבים שנקנו ב 3 שנים האחרונות יתאימו לקורס, במידה ויש דילמה אם לקנות מחשב חדש ההמלצה לחכות לתחילת הקורס
תכנית מפגשים
שיעור תאריך נושא
1 13.03.2023 אבני דרך בתכנון משחקי מחשב
2 20.03.2023 Unity
3 27.03.2023 פיתוח קונספט, דמויות, סביבה.
4 03.04.2023 פיתוח משחק ראשוני דו מימד
10.04.2023 לא יתקיים שיעור פסח
17.04.2023 לא יתקיים שיעור ע. יום השואה
24.04.2023 לא יתקיים שיעור ערב יום הזיכרון
5 01.05.2023 עבודה בתלת מימד
6 08.05.2023 עולם משחקי ההינדי
7 15.05.2023 שפת תכנות וויזואלית, תכנות- בסיס
8 22.05.2023 הנפשת הדמויות
9 29.05.2023 חשיבות האג'נדה במשחקי מחשב
10 05.06.2023 אוטומציה של אויבים.
11 12.06.2023 פיתוח משחק  בתלת מימד
12 19.06.2023 ממשק משתמש
13 26.06.2023 שלבים
14 03.07.2023 אריזה וניהול המשחק
15 10.07.2023 הגשות
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי
מסירת פרטי הקשר מהווה אישור לקבלת תוכן מערכתי ושיווקי

הירשמו לעדכונים

הירשמו לרשימת התפוצה של בצלאל לימודי חוץ והמשך, לקבלת חדשות, עדכונים והצעות ייחודיות למנויי הניוזלטר שלנו